دستیابی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به حدنصاب جدید در پاسخگویی به استعلامات اراضی

تاریخ انتشار : 1403/08/21 - ساعت انتشار: ١٠:٢٧ - گروه خبری : اخبار سازمان

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از رسیدن این سازمان به حدنصاب جدید در پاسخگویی به استعلامات اراضی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، علی جعفری گفت: با پاسخگویی به 2072  استعلام اراضی در روز شانزدهم آبان سال جاری، این سازمان به حدنصاب جدیدی در پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات اراضی در سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات رسید.

وی افزود: یکی از رویکردهای این سازمان، ایجاد بستر تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های موردنیاز سایر دستگاه‌های اجرایی کشور بوده است و این سازمان با اجرای طرح تحول دیجیتال توانسته است پیشرفت‌های مهمی در توسعه دولت الکترونیک و نحوه ارائه خدمات و وظایف سازمان‌ به وجود آورد.

  جعفری تصریح کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی اراضی کشور، وظایف مهمی در پاسخگویی به استعلامات حوزه اراضی داشته و عهده‌دار تشخيص و تفكيك حريم قانوني اراضي ملي از مستثنيات اشخاص حقيقي و حقوقي است لذا این سازمان، باهدف بهبودبخشیدن به فرایند پاسخگویی به استعلامات، افزایش سرعت و دقت در این فرایند و همچنین بهره‌گیری از اطلاعات یکپارچه و جامع اراضی ملی، "سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات اراضی"را طراحی و اجرایی نموده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اضافه کرد: سازمان منابع طبیعی توانسته در اجرای ماده 2 ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، استعلامات اراضی واصله از این سامانه را به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهد.

جعفری با اشاره به اینکه میانگین زمان پاسخگویی از 51 روز در سال 1401 به 10 روز در سال جاری رسیده و این کاهش زمان، همراه با افزایش دقت و کیفیت در پاسخگویی بوده است افزود: سازمان منابع طبیعی موفق شد در شانزدهم آبان ماه سال جاری به حدنصابی بی‌سابقه در پاسخگویی به استعلام اراضی دست یابد و پاسخ 2072 استعلام را به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ارسال نماید و اهمیت این آمار زمانی مشخص می‌شود که میانگین تعداد پاسخگویی در سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات این سازمان 1300 استعلام در روز است.

وی همچنین گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه جامع پاسخگویی به استعلامات تا کنون بیش از 790 هزار استعلام اراضی به صورت کاملاً الکترونیکی پاسخ داده شده که نتیجه تلاش همه همکاران در سطح ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استانی و شهرستانی و حمایت‌های دفاتر ستادی و مدیران ارشدسازمان منابع طبیعی بوده است.

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک نگاه
  • سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان یک سازمان مستقل حاکمیتی، اجرایی و در جایگاه تشکیلات یکی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع‌طبیعی تجدیدشونده کشور را بر عهده دارد. اعمال حاکمیت و مدیریت بر اراضی منابع‌طبیعی کشور که از آن به عنوان اراضی ملی و انفال هم یاد می‌شود، مأموریت خطیر و بی‌نظیر این سازمان است.

    هدف سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، حفظ و حمایت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی، بیشه‌های طبیعی، اراضی مستحدثه ساحلی، حفاظت‌ و حمایت از آب و خاک کشور از طریق مدیریت علمی بر حوزه‌های آبخیز و رعایت اصول توسعه پایدار می‌باشد.

ورود


تماس با ما
  • ستاد مرکزی:
    تهران - بلوار ارتش - بعد از مینی سیتی - کدپستی 1955756113
    تلفن: 4-02122446540 و 02122488530 و 02122446503
    دورنگار: 02122488556
    ملاقات مردمی: 02122488476
    پاسخگویی به شکایات: تلفن 02123563478 و فاکس: 02122488557
    آدرس تارنما: www.frw.ir
    صندوق پستی: info@frw.ir


    ساختمان شماره 2 (ستاد چالوس):
    چالوس - میدان معلم(مخابرات) - کدپستی ۴۶۶۱۹۵۳۵۳۷
    تلفن: 01152226521
    دورنگار: 01152249696

there is a pic here